8 december 2010

Klipp kortet

Jag har ett VISA-kort. Det kommer jag att klippa. Anledningen är artiklar som denna i DN igår.
HetsjaktenWikileaks är upprörande och skrämmande, och jag kommer nu att bojkotta exempelvis PayPal och VISA för deras uppenbara medlöperi och hyckleri i förföljelsen av Wikileaks. Detsamma gäller MasterCard. Gör minst 30 % som jag och flera andra som redan flaggat för något liknande, så lär dessa "samhällsnyttiga" aktörer få problem. Något de med säkerhet förtjänar.
 Argumenten för att göra som de gör är som vanligt ihåliga. De "accepterar inte kunder som sysslar med olagligheter". Den schweiziska posten är också med på noterna och har stängt Assanges bankkonto. Hur många vapenhandlare, drogbaroner och pengatvättar tror ni använder sig av dessa företags och institutioners tjänster? En beskedlig andel, om jag får gissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar