30 april 2011

Cykelkärra

Artíga inför cykelturen
Cykla är bra för såväl miljön som för hälsan. Nu när våren är kommen och sommaren stundar, så kan vi se en klart ökad frekvens av cykelturer. Något vi har saknat över åren, men funderat på att försöka skaffa, är en cykelkärra.

För några veckor sedan såg jag en Fb-väns statusuppdatering där hen frågade om tips inför att skaffa just en cykelkärra. En vän till den vännen erbjöd då en cykelkärra som var något defekt (fabrikationsfel), men Fb-vännen avböjde för att hen ville ha något som fungerade på en gång utan knot.

Som konsumtionsminimalist och penningekonomiskt obemedlad, så skrev jag till min väns vän och undrade om jag kunde ta över kärran istället.

Spännande ekipage i glada toner
Jag fick ett positivt svar. Cykelkärran hade redan stått i ett år utan att användas och alternativet var att efterhand slänga bort den.

Nu kom jag istället med en pirra och hämtade den. Efter lite fix och trix så fungerar den alldeles utmärkt.


Återanvändning är den bästa formen av återvinning. Vill därför rikta ett stort tack till Frida Flodman för visad generositet och insatsen att hellre ge bort än slänga bort. Tack!

2 kommentarer:

  1. verkligen fint initiativ!

    SvaraRadera
  2. Cykelkärra är bra - men tungt om man bor på ett berg:-)

    SvaraRadera