23 maj 2011

Fett med lök

Kom som sagt hem från Miljöpartiets kongress i lördags kväll. Jag blev förstås inte vald som språkrör, men det var bara att räkna med. Jag känner mig klart nöjd att jag ställt upp och jag tror att många - inte minst Gustav Fridolin - var glada över att det fanns något slags alternativ åtminstone.

Förra natten vilade jag upp mig lite, för att gå ut inatt och skörda containrarna. Överraskningen den här gången var en säck full med kvisttomater, varav många fasta och fina. Jag plockade med ungefär hälften och det blev en finfin tomatsoppa vill jag lova!

Råkade också få med rätt mycket fräsch salladslök. Lite väl mycket kanske...

Imorgon ska en journalist och fotograf följa med på en tur. Vi talades vid över telefon idag och hen verkar schysst. Den som lever får se och jag återkommer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar