16 november 2012

Jimmie med järnröret

Med ett schysst järnrör slår du världen med häpnad...
(citat efter Socker-Conny, d v s Joakim Pirinen)
Gårdagskvällen bjöd i vanlig ordning på en del humor när det surrar av skandal i luften.

En av de uppenbara favoriterna var den av (som jag förmodar) Jonathan Gulbrandsen monterade bilden till höger.

Bildtexten får gestalta min variant av den populäraste skämtsamheten. Tyvärr blir det ju så skämtsamt att det snabbt blir tråkigt. Men det får ni ta.

Här nedan följer ett axplock från Facebook av enligt mig roliga kommentarer till bilden ifråga:
"Det går aldrig att veta när främlingarna slår till... eller hur? ;-)" (Joakim Pihlstrand-Trulp)

"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad. Nu ryker Ekeroth också. Vem blir näste man till rakning?" (Carl Johan Rehbinder)

"han ser ut som modern Harry Potter med magiska järnröret..,eller vänta är han inte lik shejk från Saudi med Mohammed svärdet! (Ivana F)

"He has solidified a laser beam..." (Anonym)

"No, it's a kebabrulle! :-P" (Joakim Pihlstrand-Trulp)

"JIMMY -The Iron man" (Ivana F)

"Varför sitter han där med en dammsugarslang?" (Jerker Nordlund)

"Det är en rulle aluminiumfolie." (Anonym)

"Nej, det är en kebabrulle... :-P" (Joakim Pihlstrand-Trulp)

"Tills för några dagar sen trodde jag att "babbe" betydde kebab. Ack så oskuldsfull man kan vara när man hellre läser Pondus än kvällspressen." (Jonas Flygare)

"Jag har själv blivit slagen med ett järnrör. Kan tala om för alla att det inte var mysigt!.." (Paul V Josefsson)

"Näej, mysigt är väl inte det första man tänker! :-(" (Angelica Lindberg)

"Nej, mysigt och SD går inte riktigt ihop." (Joakim Pihlstrand-Trulp)

"Alltså, denna bild framkallar ju mardrömmar redan utan järnröret... brrrr." (Anonym)
Eftersom kommentarerna är offentliga, så började jag när jag skrev inlägget med att ta mig friheten att ange källorna för citaten. Sedan började jag fundera innan publiceringen "gör jag fel som inte frågar?" och "kan det finnas en fara här med åsiktsregistrering och dylikt?". Så jag frågar först och korrigerar istället inlägget efterhand för dem som är ok med att stå med namn här. De som inte är det får kvarstå som "Anonym".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar