14 november 2012

Kalsongerbjudandet

Fick precis ett erbjudande i snigelpostbrevlådan om att prova ett par kalsonger. Som de säger så finns det erbjudanden som är så bra att det inte bara går att säga "nej tack". Jag brukar exempelvis uppleva det när jag träffar någon intressant person och erbjuds ett levande samtal.

Hur som haver, eftersom jag inte köpt några nya underkläder på 20 år (dock har jag fått några, både nya och begagnade, över åren) så tänkte jag att jag kunde kosta på mig att läsa igenom reklambladet med öppet sinne.

Erbjudandet är helt ok med ett gratisprov och 9 kr för porto och administration. Det leder till att jag blir någon slags abonnent, så jag får se till att avsluta abonnemanget innan jag får för mycket av det goda. Är ju konsumtionsminimalist.

Skulle kunna ha användning för två eller tre par, men ett par går också an. Ordinarie försändelse innehåller tre par, så det blir väl en sådan eller endast gratisprovet. Lutar åt det senare.

Det ska enligt bladet vara "en fabrikant inom EU" som står för produktionen. Eftersom det inte står importör, så borde rimligen produktionen alltså ske åtminstone i Europa med förhoppningsvis mindre transporter och bättre arbetsvillkor som följd.

Samtidigt går det inte att veta med säkerhet att produktionen inte sker i någon avkrok av ekonomisk frizon där folk får arbeta typ 18 timmar om dygnet 7 dagar i veckan för 2 dollar om dagen. Knepigt, men jag utgår från att den första tesen gäller.

Så, nu till den verkliga mumman och slutklämmen. En bit in i texten så stötte jag på en käck formulering som menade att "det verkliga välbefinnandet kommer inifrån och det är viktigt att du trivs i de underkläder som du använder". Enter humorlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar