8 januari 2013

Influens

Kollade in Politometern igår och stämde av lite statistik för ovanlighetens skull. Jag är visserligen lite less på dem för att jag fortfarande inte har fått något svar eller reaktion på mitt trevliga ebrev där jag lyfte att jag hellre vill tolkas som G-bloggare än MP-bloggare. Den svarsattityden är tyvärr inte särskilt ovanlig.

Hur som helst blev jag lite paff när jag tittade på rankingen av så kallat inflytande bland de 142 registrerade MP-bloggarna. Statistiken baseras på runt en miljon inlänkar från hela den svenska bloggosfären. Vad det exakt betyder får du fråga någon annan om.

Min fantastiska blogg rankar trots ett långt glapp mellan mars och mitten av oktober på en sjätteplats bland MP-bloggarna och nr 194 totalt. Absurt nog före Birger Schlaug (#21), Pierre Ringborg (#34) och Göran Hådén (#37), vilka jag alla känner personligen. I synnerhet Birger tycker jag borde ligga i topp, så det visar väl förmodligen kvaliteten på mätstickan. Jonas Paulsson hamnar dock i de trakterna på en väl värd andraplacering (#19 totalt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar