14 februari 2014

Kärlek och Alla hjärtans dag

Just det, det är ju Alla hjärtans dag idag. Hör och häpna, uppmärksammat av trulpen!

Med texten inuti:
"För att du är en så bra vän"
Fick faktiskt ett sött litet kort igår som gratulerade mig för dagen. Det var fint. Fast jag har inte skickat något själv. Och jag har inte någon dejt för kvällen. Ska istället umgås med mina barn ikväll, vilket jag ser mycket fram emot.

Lider heller inte direkt av att inte fira Alla hjärtans dag. Jag har som de flesta begrundat kärleken rätt mycket över åren och har landat i en bred definition där exempelvis även vänskap ingår. Tycker inte att kärlek måste vara sexuellt betingad, även om vissa delar av den är det.

För mig handlar istället kärlek i grunden om genuin välvilja; den eller det du älskar vill du heller inte skada. Tycker det är en enkel och nästan vattentät definition. Räcker kanske inte riktigt alltid hela vägen, men det perspektivet räcker väldigt långt. Enligt mig.

Sammanfattar väl ungefär min inställning till
Alla hjärtans dag som högtid
När jag sedan är på det humöret (glad, kärleksfull och öppen till sinnet) så är varje dag alla hjärtans dag. Sedan är jag ju polyamorös också. Och glad över den insikten samt att jag väljer att slippa skämmas för att jag känner som jag känner. Tycker att det är en vacker grej (jag vet, alla håller inte med) och kommer nog att skriva lite om det framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar